Съдържание

ДИРЕКЦИЯ „ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ”

  1. подпомага министъра при изпълнението на държавната политика в областта на висшето образование;
  2. организира и отговаря за подготовката на предложения и проекти на актове за откриване, преобразуване и закриване на висши училища и на факултети, институти, филиали и колежи в държавните висши училища;
  3. (изм. изцяло - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) поддържа база данни с образци на основните документи за висше образование и квалификация, издавани от висшите училища;
  4. (изм. изцяло - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) поддържа информационна система, която съдържа:
    а) регистър на висшите училища, в който се вписват данни относно техните основни звена, филиали и откритите от тях професионални направления и специалности;
    б) регистър на академичния състав на висшите училища;
    в) регистър на всички действащи и прекъснали студенти и докторанти по степени на обучение и по професионални направления;
    г) регистър на завършилите студенти и докторанти;
  5. (изм. изцяло - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) поддържа регистър на дипломите за образователна и научна степен „доктор" и за научна степен „доктор на науките", издадени от висшите училища и научните организации;
  6. координира дейността на висшите училища в страната;
  7. подпомага министъра при упражняването на контрол върху висшите училища по спазването на Закона за висшето образование и на държавните изисквания;
  8. (нова - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) подпомага министъра при осъществяването на контрола върху откритите и неприключили процедури за придобиване на научна степен, както и за заемане на академични длъжности съгласно Закона за развитието на академичния състав в Република България;"
  9. (предишна т. 8 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) осигурява изпълнението на програми за модернизация на висшето образование, за продължаващо обучение и обучение през целия живот;
  10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.; изм., бр. 80 от 2016 г., в сила от 11.10.2016 г.) участва със свои експерти в приравняването на образователни степени;
  11. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) координира системата на висшето образование в контекста на Болонския процес и организира и подпомага връзките на висшите училища с пазара на труда в контекста на Лисабонската стратегия;
  12. (предишна т. 11 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) организира и изготвя ежегодно проект на решение за утвърждаване броя на приеманите за обучение студенти и докторанти във висшите училища и в научните организации;
  13. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) участва в разработването на стандарти за формиране на реалната издръжка на студентите и докторантите по професионални направления;
  14. (предишна т. 13 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) подпомага участието на висшите училища в програмите за образователен обмен на студенти, докторанти и специализанти;
  15. (предишна т. 14 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) отговаря за провеждането на процедурите по всички конкурси за прием на чуждестранни граждани за студенти, докторанти и специализанти във висшите училища и в научните организации на Република България и на български граждани - в чужбина;
  16. (предишна т. 15 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) отговаря за дейностите по осъществяване приема на студенти, докторанти и специализанти за местата, субсидирани от държавата, за обучение на лица от българска народност в държавните висши училища и в научните организации на Република България;
  17. (предишна т. 16 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) организира и отговаря за дейности по изпълнението на нормативни актове, отнасящи се до правото на стипендии за студенти и докторанти, ползването на общежития и столовото хранене и други социални дейности;
  18. (предишна т. 17 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.; изм., бр. 62 от 2013 г., в сила от 03.07.2013 г.) координира всички дейности, свързани с взаимодействието със студентски организации;
  19. (предишна т. 18 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) подпомага дейностите, свързани с практическите стажове и кариерното ориентиране на студентите;
  20. (предишна т. 19 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) организира и осъществява дейностите, свързани с осигуряване на холограмни стикери в дипломите за завършена образователно-квалификационна степен на висше образование и предоставянето им на висшите училища;
  21. (предишна т. 20 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) отговаря за изработването, актуализирането и прилагането на нормативните актове и на индивидуалните и общите административни актове, свързани с функционалната ѝ компетентност;
  22. (предишна т. 21 - ДВ, бр. 33 от 2011 г., в сила от 26.04.2011 г.) участва в синхронизирането на националното законодателство с актовете на Европейския съюз, свързани с функционалната ѝ компетентност.

ДИРЕКЦИЯ „ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ”

Mария Фъртунова

директор

тел: 9217 643
e-mailm.fartunova@mon.bg

ОТДЕЛ "КООРДИНАЦИЯ И КОНТРОЛ"

Галина Дреновска

началник на отдел

тел.: (02) 9217  693
e-mail: g.drenovska@mon.bg

ОТДЕЛ "РАЗРАБОТВАНЕ И АКТУАЛИЗИРАНЕ НА НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ И ПРОГРАМИ"

 

началник на отдел

Странична навигация



Контакти


icon

Телефон за граждани

0800 16 111

безплатен от цялата страна

Централа на МОН:

тел.: 02 921 77 99

факс: 02 988 24 85

София 1000
бул. "Княз Дондуков" 2A

Приемна

тел.: 02 9217 760

e-mail: priemna@mon.bg

Работно време: 9:00 ч. - 17:30 ч.

ПРЕСЦЕНТЪР

тел.: 02 921 77 44

факс: 02 988 26 93

e-mail: press_mon@mon.bg

АНТИКОРУПЦИЯ

Изпрaщайте Вашите сигнали на адрес:

anticorruption@mon.bg

Сигнал за фиктивно записани ученици

Най-добрият учител, когото познавам