МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: ПОВЕЧЕ ДЕЦА ТРЯБВА ДА СЕ ВКЛЮЧВАТ В ОБУЧЕНИЕ ПО STEM

Начало » Последни публикации

10.09.2018

Повече деца трябва да се включват активно в обучения по STEM - технологии, природни науки и математика. Ще финансираме дейности по интереси в училищата, като поне 40% от заниманията трябва да са в тези области“. Това каза днес в Кюстендил министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с представители на общините, на национално представителните синдикални организации, с директори на училища и с учители. По думите му заниманията по интереси ще стартират от 1 януари 2019г.
„В бъдеще ще са необходими кадри със задълбочени познания по математика, информационни технологии, както и с добри дигитални умения. Сегашните деца ще трябва да могат да моделират, да създават дигитално съдържание “, заяви министърът. Той посочи, че Министерството на образованието и науката (МОН) ще работи за увеличаване на квалификацията на учителите, които преподават STEM и компютърно моделиране. Министърът подчерта, че по проект за развитие на дигиталните компетентности ще бъде създадена облачна услуга с образователни материали. Една от идеите е да се финансират дори интерактивни уроци, създадени от учителите.
На срещата днес министърът акцентира, че равният достъп до качествено образование е функция на равния достъп до добри учители. Според него трябва да бъдат осигурени педагогически специалисти за всички населени места. „Недостиг има, но в момента той е преодолим. Променихме финансирането на образователните институции, с което по-малките училища ще получават повече пари. Предоставихме допълнителни средства за работа с деца от уязвими групи. Спазваме ангажимента за увеличение на заплатите. Ще дадем възможност на повече хора без педагогическо образование да придобиват нужната квалификация“, добави Вълчев.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“