ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ДЕНИЦА САЧЕВА: ПРЕДВИЖДАМЕ РАЗКРИВАНЕ НА ОЩЕ 300 РАБОТНИ МЕСТА ЗА ПСИХОЛОЗИ И РЕСУРСНИ УЧИТЕЛИ

Начало » Последни публикации

03.11.2018

През следващата година плануваме да бъдат разкрити още 300 работни места в детските градини и училищата за ресурсни учители, психолози и логопеди, които да работят с децата със специални образователни потребности (СОП). Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференция за приобщаващото образование, която се проведе днес в НДК. Според нея основно предизвикателство е осигуряването на необходимия брой специалисти. През миналата година в общообразователните институции учиха 22 000 деца и ученици със СОП, а броят на педагогическите специалисти беше 3700.

„За Министерството приобщаващото образование е приоритет и всеки ден се стремим да променяме статуквото“, посочи заместник-министърът и допълни, че в момента се обсъжда проект на механизъм за връзка между образователните и социалните услуги в страната. 

Деница Сачева подчерта, че с приобщаващото образование са свързани теми като мобилност, дигитализация и културни различния. „През септември миналата година правителството стартира мащабна акция за връщането на отпаднали от системата или такива, които никога не са посещавали детска градина и училище. Резултатът е почти 22 000 обхванати в образователни институции деца и ученици. Една от основните причини за отпадане е мобилността – както вътрешна, така и към държави от ЕС“, каза тя. По думите й предстоят разговори с Германия по съвместен проект, с които ще бъдат очертани мащабите на проблема с миграцията и достъпа до образование.

Заместник-министърът обясни, че приобщаващото образование в бъдеще ще трябва да се справя и с нови предизвикателства като дигиталните разделения в обществото. Сачева добави, че Министерството на образованието и науката ще инвестира повече средства в технологии за  комуникация  и работа с деца със специални образователни потребности.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“