ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР МИХАЙЛОВА: ВАЖНО Е УЧЕНИЦИТЕ ДА УМЕЯТ ДА ВЗИМАТ РЕШЕНИЯ И ДА ПОЕМАТ ОТГОВОРНОСТ

Начало » Последни публикации

13.03.2019

Използването на образователни технологии в училище и ранното кариерно ориентиране на учениците бяха акцент в разговорите на заместник-министъра на образованието и науката Таня Михайлова с учители от област Плевен. Важно е най-вече учениците да имат умения да взимат решения и да носят отговорност. За усвояване на ключовите компетентности е полезно изучаването на предприемачество, приложно програмиране, гражданско образование, посочи Михайлова. В професионалната гимназия по земеделие „Стефан Цанов“ в Кнежа тя разговаря с ученици в час по чертане и на класния ръководител, в който дванадесетокласници дискутираха какво трябва да питат, когато се явят на интервю за работа -за заплащане, осигуровки, отпуск и др. Гимназията, в която учат 350 ученици от различни селища, е изцяло обновена с близо 1 200 000 лева от ОП „Региони в растеж“. В училището се използва интерактивно обучение, обновено е халето, в което се провежда практиката. Гимназията разполага с модерна земеделска техника, с която учениците обработват стотици декари земя. По думите на Таня Михайлова възпитаниците на гимназията са конкурентни на местните арендатори и готови за пазара на труда. В момента учениците се подготвят за участие в националното състезание „Млад фермер“, на което печелят отличия. В СУ „Петър Берон“ в Плевен Михайлова присъства на урок по химия, по време на който шестокласници правиха експерименти. Второкласниците пък изработваха с помощта на компютърна програма космически картички в часовете по графичен дизайн. В НУ „Христо Ботев“ заместник-министърът разговаря с колектива, в който има млади учители, възпитаници на филиала на педагогическия факултет на ВТУ. По-късно Михайлова участва в дискусия с директори на училища и детски градини, представители на общини и депутати, посветена на промените в образователната система.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“