РЕКЛАМЕН БЛОК В УЧИЛИЩНА ТЕЛЕВИЗИЯ: „БЪДИ В ЧАС С „ТВОЯТ ЧАС!”

Начало » Добрата новина

28.06.2018

„Бъди в час с „Твоят час!”. За това призоваха деца в рекламен блок на училищния тв канал в пловдивското ОУ „Панайот Волов” по време на финалната проява, в която учениците от втори до седми клас демонстрираха наученото и сътвореното по проект „Твоят час”. В училището действат 24 групи по проекта, финансиран по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. В модерната театрална зала на училището се представиха шестокласниците от клубовете „Знам и мога” и „В света на музиката”. Сцената се превърна в телевизионно студио с водещите на сутрешен блок Яна и Гошо. Те разполагаха с предварително подготвен сценарий и видеоматериал, който бе излъчен на мултимедийния екран. Репортерите бяха направили интервюта с родители на учениците от клуба, в които те признават колко се радват децата им да участват в занимания по интереси, вместо да скучаят у дома. За монтажа и музикалното оформление на видеоматериалите се бяха погрижили ръководителите на клубовете Еленко Гешев и Марияна Ангелова. На финала публиката чу и прогнозата за времето през ваканцията: „Щастливо и безгрижно, подходящо за игри и екскурзии. Атмосферното налягане ще остане без промяна, за разлика от кръвното на родителите, което ще е високо до 15 септември”. След призива „Бъди в час с „Твоят час!” в рекламния блок започна музикално-танцовия спектакъл „Легенда за рома”. 254 деца са обхванати в клубовете по проекта, като 17 от групите са за попълване на дефицитите на учениците с обучителни затруднения. Сто процента от децата са от Шекер махала, на чиято територия се намира ОУ „Панайот Волов”. Затова има повече занимания, свързани с овладяване на български език, натрупване на лексикален запас, развиване на умения за четене. Влакче на приказките разходи второкласниците из чудния свят на българските класики. Целта е да се научат да разбират съдържанието и да могат да формират правилно изречения, обясняват преподавателите. Четвъртокласниците пък четоха по роли „Пипи Дългото чорапче”. Занимателни игри и театър на маса с изработени от децата хартиени герои са други от начините за формиране на интерес към четенето и книгите. Етюд от „Златната рибка” и откъс от „Рапунцел” с кукли впечатлиха родителите, дошли да видят какво са научили децата им през годината. Нито едно от децата, записано в клубовете “Машина на времето”, “Да опознаем България” и “Опознай родния град”, до включването в проекта не е посещавало каквато и да е културно-историческа забележителност. Снимки и мултимедийни презентации разказаха за разходките им в Стария Пловдив, Асеновград, посещенията в Историческия, Археологическия и Природонаучния музей в града под тепетата и на Палеонтологичния в Станимака. Преподавателите признаха, че в началото учениците не са имали никакви навици, но вече могат да се похвалят с формирани умения и култура на поведение. Опит да отгатват европейските столици и национални флагове направиха третокласниците от клуб “Уча български език, опознавайки Европа”. През годината те научили кои са страните членки на ЕС и любопитни факти за тях. С традициите и обичаите на различните държави пък се запознали петокласниците в клуб “Междукултурни диалози”. На открития урок по забавна математика първолаци доказаха, че могат да събират и изваждат до 20, за което им помагаха анимациите на мултимедийния екран. Родителите се включиха в уъркшоп на преподавателя Адриан Кононец, който ръководи клуб по приложни техники.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“