МИНИСТЪР КУНЕВА КЪМ УЧЕНИЦИ: ЩЕ УСПЕЕТЕ С ЧЕСТНОСТ, А НЕ С ПРЕПИСВАНЕ

Начало » Последни публикации

16.03.2016

Няма никакъв смисъл да се преписва. Много повече ще постигнете с честност. Колкото по-справедливо е училището, толкова по-справедливо ще е обществото, в което ще живеете. Това каза министърът на образованието и науката Меглена Кунева на ученици от Втора английска гимназия „Томас Джеферсън“ в столицата, пред които бяха представени новите учебни програми по български език и литература и история и цивилизации. Децата негодуваха, че техни връстници изкарват с преписване шестици. Министър Кунева ги увери, че трудната шестица ги прави по-подготвени, по-конкурентни и ако им е трудно в училище, ще им бъде по-лесно в живота.

Целта на новия Закон за предучилищното и училищно образование е учениците да бъдат по-добре подготвени, заяви министър Кунева. Резултатът зависи от избора на училище, от учителите, от директора и МОН, посочи тя и увери, че ще направи всичко, за да даде свобода на учителите. Учителят е основната носеща конструкция. Той е ракетоносителят на новия закон, посочи още тя. По думите й е много важно учениците да разбират какво им преподават.

 Вие трябва да кажете на учителите какво ви е интересно, по-трудно или какво не ви интересува, каза министърът на учениците. Според нея учителите трябва да бъдат подтиквани от възпитаниците си да използват различни от учебниците източници на информация.

Учителите също имат нужда от обратна връзка, от окуражаване. Това е сцена - вие имате единствените 45 минути. Ако учителите бъдат окуражени, те могат да бъдат звезди, посочи министърът.

 

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“