МИНИСТЪР КУНЕВА: ПРЕЗ НОВАТА ДИРЕКЦИЯ ЗА БЪЛГАРИТЕ В ЧУЖБИНА МОЖЕМ ДА ПРИВЛИЧАМЕ БЪЛГАРИ ОТ ДИАСПОРАТА КЪМ УНИВЕРСИТЕТИТЕ НИ

Начало » Последни публикации

25.09.2016

Новата дирекция за българите в чужбина, която ще създадем в Министерството на образованието и науката, ще работи активно за привличането на студенти от диаспората ни, включително и от Израел - както български евреи, така и младежи без български паспорт. Това заяви вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева на среща с ръководствата на българското училище "Патриарх Кирил" в Тел Авив и на Българския културно-информационен център. 

От училището казаха, че много от учениците им биха искали да продължат висшето си образование в България, най-вече по специалностите медицина, фармация и стоматология, но интерес има и към други – по думите на Рина Даскалов, председател на Българския културно-информационен център. 

Тази година близо 10 хиляди младежи са напуснали българската образователна система заради емиграция и този недостиг трябва да се компенсира, посочи министър Кунева. По думите й българските университети също трябва да са активни в търсенето на чуждестранни студенти. 

Вицепремиерът посочи още, че държавата ще продължи да подпомага българските училища в чужбина. Изготвихме адаптирани програми за тези училища като за първи път нашите експерти се вслушаха в препоръките на учители, които преподават в училища зад граница. В тях се обучават над 20 хиляди деца, ученици и кандидат-студенти в над 250 училища. В училището в Тел Авив учат 33 деца от първи до четвърти клас. 

 

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“