ДИЯН СТАМАТОВ: НЕОБХОДИМИ СА НОВИ СПЕЦИАЛНОСТИ В ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГИМНАЗИИ

Начало » Последни публикации

21.11.2016

Директорите на професионални гимназии, с помощта на бизнеса и общините, да актуализират план приема за следващата учебна година, за да подготвят учениците по професии, необходими за икономиката в региона. За това апелира зам.-министърът на образованието и науката Диян Стаматов „Професионалното образование и бизнеса на област Ловеч – потребности и перспективи“, организиран от Регионалното управление по образование и областната управа с подкрепата на община Ловеч.

Директори, работодатели и кметове се обединиха, че освен нови специалности и актуализирани учебни програми, е необходимo всички активно да работят с родителите, за да ги убедят, че за децата им е по-важно да имат добра професия, отколкото да научат език, но да не успеят да се реализират. Пред форума бяха представени професионалните гимназии в областта, реализацията на техните ученици, както и проблемите, които имат да решават, за да подготвят полезни кадри за бизнеса в региона. Новите специалности, за които говори бизнесът, са специалист по газова техника,студена и топла обработка на метали, кадри за полиграфията, спешно са необходими и кадри за мебелното производство. По време на срещата стана ясно, че има работодатели, като мебелните предприемачи в Тетевен, които не проявяват интерес към учениците, но има и други, като хора от туристическия бранш, които вече отиват на крака при учениците. Участниците във форума подготвят нови срещи между професионалните гимназии и бизнеса, които ще бъдат организирани по общини.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“