МИНИСТЪР КУНЕВА: БЕЗ „ЕЛЗЕВИЕР“ БЪЛГАРСКИТЕ УЧЕНИ НЕ МОГАТ ДА РАБОТЯТ

Начало » Последни публикации

03.01.2017

Без достъп до данните на „Елзевиер“ българските учени не могат да работят и да използват възможностите по Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“.

Това заяви в ефира на БНР вицепремиерът и министър на образованието и науката в оставка Меглена Кунева по повод медийни публикации за сключвани през последните месеци на 2016 г. обществени поръчки. 

Кунева обясни, че парите за абонамента за научните данни са отпуснати целево от Министерския съвет. Това са пари за българската наука, които не бяха предвидени в бюджета за 2016 г. Отговаряла съм десетки пъти на въпроси на учените от БАН и университетите, както и на въпроси на народни представители, защо е спрян достъпът до данните на „Елзевиер“, каза още Кунева. Слава Богу, постигнахме огромна победа - министърът на финансите и колегите от МС ме разбраха и дадоха тази възможност да платим абонамента, каза министърът.

Кунева посочи още, че подобна е била ситуацията с осигуряването на лицензиран софтуер за българските училища. По думите й е невъзможно в днешно време да не се ползват компютри в училищата, а използването на пиратски софтуер е подсъдно. 
Журналистиката има огромно значение във време, когато общественият дебат е дали може да се различи истината от лъжата и как лъжата може да обърка световния ред, каза още министърът. Тя припомни, че в края на миналата година е сезирала Прокуратурата за неверни твърдения и ползване на фалшифицирани документи от български всекидневник.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“