ОБСЪЖДА СЕ ПРОМЯНА В ПРИЕМА НА УЧЕНИЦИ С ИНТЕРЕСИ КЪМ ИЗКУСТВАТА

Начало » Последни публикации

03.02.2017

Адресът на родителите да не е водещ критерий при приема на 70% от първокласниците в паралелки с разширено изучаване на изобразително изкуство, музика и хореография в общински училища. Такова предложение е внесено в Столичния общински съвет от работна група с участието на Регионалното управление на образованието в София.

Това стана ясно на среща между министър Николай Денков и директорката на 144. СУ „Народни будители“ Величка Николова. Повод за разговора бяха опасенията на училищата с паралелки по изкуствата, че приемът в първи и осми клас за новата учебна година ще бъде затруднен.

На срещата отново беше подчертано, че училищата с такива паралелки няма да правят проверка на способностите на децата, тъй като това противоречи на Закона за предучилищното и училищното образование. „Като служебно правителство ние ще изпълняваме закона такъв, какъвто е“, заяви министър Денков.

По предварително утвърдени от педагогическия съвет правила обаче от кандидатите ще може да се иска информация за предишни изяви на децата в съответната област. Такива са например участия в конкурси, концерти, групи по интереси в детските градини и други подобни дейности.

За да се осигури пълноценно обучение в хореографските паралелки след 7. клас в общинските училища,  ще се търси възможност за добавяне на нова професия в Списъка на професиите в професионалното образование и обучение. Това ще позволи учениците да завършват не само с диплома за средно образование, но и с удостоверение за професионална квалификация. 

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“