256 ПРОЕКТИ НА УЧЕБНИЦИ И УЧЕБНИ КОМПЛЕКТИ ПОЛУЧИХА ОЦЕНКА ОТ УЧИТЕЛИТЕ „ПРИЛОЖИМ В ПРАКТИКАТА“

Начало » Последни публикации

14.08.2017

Общо 256 от 258 проекти на учебници и учебни комплекти са получили от  учителите оценка „Приложим в практиката“. Причината два учебника по чужд език да получат оценка „Неприложим в практиката“ е, че не са били доставени от издателството в училищата. 

Днес в Министерството на образованието и науката в присъствието на вносителите на проекти бяха обявени общите оценки за пригодността на проектите за прилагане в училище. С това приключи вторият етап от процедурата по оценяване и одобряване на учебниците и учебните комплекти за II, VI и VIII клас, както и по чужд език по нива от Общоевропейската езикова рамка.

Вторият етап на оценяването бе  проведен в 2 295 училища. В него участваха 40 192 учители, които преподават учебен предмет в съответния етап от степента на образование. Оценявани бяха проекти на учебници и учебни комплекти за 52 предмета. Учителите дадоха общо 935 757 оценки за всички проекти. Одобрение получават тези учебници и комплекти, които имат положителна оценка от над 50 на сто от преподавателите.

В началото на процедурата в МОН бяха внесени 261 проекта, като до първия етап на оценяването – за съответствие с държавния образователен стандарт за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала, бяха допуснати 260. Вносителят на проекта, който не е продължил участие в процедурата,  доброволно се отказа. Всеки проект бе оценяван от 13 оценители, от които 7 дават становище по съдържанието, 3-ма – на графичния дизайн, и 3-ма на полиграфическото изпълнение. От 260 проекта 258 получиха обща оценка, че съответстват на стандарта. Два проекта – един учебен комплект по математика за втори клас и един учебник по математика за шести клас, получиха общи оценки, че не съответстват на стандарта.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“