МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: ОБРАЗОВАНИЕТО ТРЯБВА ДА СЪЧЕТАВА ПРЕДИМСТВАТА НА ТРАДИЦИОННИТЕ МОДЕЛИ С ИНОВАЦИИ

Начало » Последни публикации

01.06.2018

Новите образователни системи трябва да съчетават предимствата на традиционните модели и системи с иновации. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса „Образование 4.0“.

Министерството на образованието и науката въвежда предмета „Компютърно моделиране“ от 3-ти клас, финансира дейности по интереси в областта на програмирането от 1-ви до 7-ми клас, съобщи министър Вълчев. Той посочи, че ще бъде увеличен броят на паралелките по информатика в гимназиален етап, ще се разширява и програмата за обучение на гимназисти, които не са в паралелки по информатика, за придобиване на професионална квалификация “Приложен програмист”. Министърът изрази увереност, че през следващите години в програмата ще бъдат включени 3000-4000 деца.

Променят се и учебните програми, за да се вплетат дигиталните компетентности във всички тях. Осигурява се и достъп до електронно съдържание и до електронно четими варианти на учебниците.  Изграждат се wi-fi мрежи във всички училища, за да има интерактивно обучение. МОН ще подпомогне училищата да поддържат електронни платформи и дневници. Организират се и обучения на учители за преподаване чрез информационни технологии и за създаване на собствено образователно съдържание, посочи още министър Вълчев по повод мерките, предприемани от МОН.

Скоро ще говорим не за Индустрия 4.0, а за Общество 4.0 - по-хармонично, иновативно, включващо, в което машините помагат на хората да живеят по-добре, но човекът е в центъра, заяви Красимир Вълчев.
Най-масовите професии на бъдещето ще бъдат тези, които са свързани с работата с хора, грижата за човека, преживяванията, които изискват разбиране на човека, т.е. тези, които изискват хуманитарно образование и няма да бъдат заменени от изкуствения интелект, каза Вълчев.

По време на форума, в който участваха еврокомисарят по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел и кметът на София Йорданка Фандъкова, бяха представени добри практики на въвеждане на иновации в училищата, както и електронни платформи, които могат да направят обучението по-интересно.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“