МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: ПОВЕЧЕ ДЕЦА ТРЯБВА ДА СЕ ВКЛЮЧВАТ В ОБУЧЕНИЕ ПО STEM

Начало » Последни публикации

10.09.2018

Повече деца трябва да се включват активно в обучения по STEM - технологии, природни науки и математика. Ще финансираме дейности по интереси в училищата, като поне 40% от заниманията трябва да са в тези области“. Това каза днес в Кюстендил министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с представители на общините, на национално представителните синдикални организации, с директори на училища и с учители. По думите му заниманията по интереси ще стартират от 1 януари 2019г.
„В бъдеще ще са необходими кадри със задълбочени познания по математика, информационни технологии, както и с добри дигитални умения. Сегашните деца ще трябва да могат да моделират, да създават дигитално съдържание “, заяви министърът. Той посочи, че Министерството на образованието и науката (МОН) ще работи за увеличаване на квалификацията на учителите, които преподават STEM и компютърно моделиране. Министърът подчерта, че по проект за развитие на дигиталните компетентности ще бъде създадена облачна услуга с образователни материали. Една от идеите е да се финансират дори интерактивни уроци, създадени от учителите.
На срещата днес министърът акцентира, че равният достъп до качествено образование е функция на равния достъп до добри учители. Според него трябва да бъдат осигурени педагогически специалисти за всички населени места. „Недостиг има, но в момента той е преодолим. Променихме финансирането на образователните институции, с което по-малките училища ще получават повече пари. Предоставихме допълнителни средства за работа с деца от уязвими групи. Спазваме ангажимента за увеличение на заплатите. Ще дадем възможност на повече хора без педагогическо образование да придобиват нужната квалификация“, добави Вълчев.