МИНИСТЪР КРАСИМИР ВЪЛЧЕВ: СТРЕМИМ СЕ КЪМ ПОВЕЧЕ ИНТЕГРИРАНИ И ПО-МАЛКО ИЗКЛЮЧЕНИ ДЕЦА

Начало » Последни публикации

13.04.2019

„Образователната система не трябва да е изключваща. Трябва да се стремим да интегрираме всички деца и ученици в детските градини и училищата и възможно най-малко да отпадат. От това зависи дали в бъдеще ще бъдем хармонично общество“, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в Сливен. Той посочи, че това е една от областите с най-големи предизвикателства пред екипите, работещи по механизма, главно заради епизодичната миграция на част от местното население. Министърът обърна внимание, че училищата, които са получили средства за работа с уязвими групи, трябва да са готови да намерят и върнат обратно в клас всички отсъстващи деца. „Това е първата ни голяма цел. Префокусираме работата на екипите от записването към ежедневната посещаемост. Трябва да задържим децата, да привлечем интереса им, да ги ограмотим и образоваме“ подчерта Красимир Вълчев. По думите му тази цел върви ръка за ръка с модернизацията на образованието и обръщането на цялата система към изграждане на умения чрез творчески и интердисциплинарни часове.

В Сливен министърът се включи в дискусията за граждански диалог „Европа в нашия дом“, където бяха обсъдени предизвикателствата пред системата и възможните решения, подпомогнати включително чрез европейско финансиране. Директорите на детски градини и училища от региона поставиха въпроса за обновяването на материалната база в по-малките населени места, както и за транспорта на учениците. Красимир Вълчев представи възможностите за модернизация по националните програми на МОН и заяви, че се обмисля идеята всяко училище да получи средства за промяна на учебната среда. Той добави, че МОН продължава да закупува и предоставя на училищата автобуси, с които да превозват учениците.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“