ЗАМЕСТНИК- МИНИСТЪР САЧЕВА: ОБСЪЖДАМЕ ВЪЗМОЖНОСТТА СТУДЕНТИТЕ В ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛНОСТИ ДА НЕ ПЛАЩАТ ТАКСИ ЗА ОБУЧЕНИЕ

Начало » Последни публикации

17.04.2019

„През тази година имаме увеличение на записаните студенти в педагогическите специалности във висшите училища. Те са защитени и това дава право на студентите да получават по две стипендии. Обсъждаме и възможността мотивираните млади хора, които искат да станат учители, да не плащат такси за обучението си“. Това каза заместник-министър Деница Сачева на конференцията „Актуални политики практики в образованието“, която се проведе в Педагогическия колеж в Плевен. Тя обясни, че е много важно цялото общество да мотивира младите хора да стават преподаватели в детски градини и училища.


В момента учителите до 35-годишна възраст са около 13 500. В същото време на над 50 г. са 59 000 души. „В следващите години над 50 000 преподаватели ще се пенсионират, затова основно предизвикателство е да обезпечим системата с кадри. Вече наблюдаваме недостиг на учители по природни науки, информационни технологии и чужди езици“, посочи заместник-министърът и добави, че за преодоляването му се взимат мерки. Преди седмица беше одобрена националната програма „Мотивирани учители“, с която ще се даде възможност на 100 специалисти по математика, химия, физика, информационни технологии да придобият педагогическа правоспособност. Ще бъде създаден и корпус от 80 учители с поне 8-годишен стаж, които да бъдат изпращани в училища с по-ниски образователни резултати. Те ще получават до 500 лв. допълнително възнаграждение, както и средства за транспорт и за покриване на наем.


„Изпълняваме ангажимента си за двойно увеличение на заплатите. За първи път тази година учителските възнаграждения са над средните за страната. Нашата цел е в края на мандата средната заплата да е 1500 лв.“, посочи Сачева. По думите й учител е професия на бъдещето, която ще се развива бурно в следващите пет години. „Това е професия с постоянно подобряващи се условия на труд. Тя предоставя професионални и интелектуални предизвикателства и развитие на дигитални умения“, заяви още тя.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“