МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ СЕ ЗАПОЗНА С РАБОТАТА НА НЕДЕЛНИТЕ УЧИЛИЩА ВЪВ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

Начало » Последни публикации

24.01.2020

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе информиран за работата на неделните училища в Обединеното кралство Великобритания и Северна Ирландия при посещението си българското училище „Иван Станчов“ към посолството ни в Лондон. По време на разговорите бе обсъдена предстоящата в края на февруари конференция на българските училища в чужбина в Белфаст. Там ще бъде обсъдена Петицията на Асоциацията на българските училища в чужбина в Европейския парламент за равнопоставеност на т.нар. „малки езици” в Европа. Заедно с посланик Марин Райков министър Вълчев се запозна с иновативното обучение, което се провежда в лондонското ни училище.

В Обединеното кралство и Северна Ирландия има 70 български неделни училища, които се подпомагат организационно, методически и финансово от Министерството на образованието и науката през учебната 2019/2020 г. Командирован е и лектор по български език и литература в университета „University College London”.

Сътрудничеството между България и Обединеното кралство включва поощряване на преките контакти и обмена между образователните и научните институции, обмен на научна литература и публикации, развитие на съвместни научноизследователски програми и обмен на експерти, подпомагане признаването на съответните степени и квалификации в другата страна, подпомагане на езиковото обучение, обмен на лектори и преподаватели. В рамките на сътрудничеството при подготовка и квалификация на преподаватели по английски език британската страна отпуска стипендии за обучение на български учители и други специалисти, а българската – за участие на британски учени и студенти – българисти в летни езикови курсове и др. В рамките на визитата е предвидено министър Вълчев да посети и международното изложение за образование на бъдещето, където се представят всяка година новостите в иновативното обучение.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“