МИНИСТЪР ВЪЛЧЕВ: ТРЯБВА ДА ЗАСИЛИМ ИЗУЧАВАНЕТО НА МАТЕМАТИКА И КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ

Начало » Последни публикации

28.01.2020

Снимка: Промяна в методите на преподаване и облекчаване на учебните програми и изпитите бяха част от темите, които министърът на образованието и науката Красимир Вълчев обсъди с директори, учители, представители на социалните партньори и местната власт по време на работните си срещи в област Хасково.

Промяна в методите на преподаване и облекчаване на учебните програми и изпитите бяха част от темите, които министърът на образованието и науката Красимир Вълчев обсъди с директори, учители, представители на социалните партньори и местната власт по време на работните си срещи в област Хасково. Част от разговорите бяха свързани с необходимостта от привличането на децата към изучаване на математика и природни науки, заниманията по интереси и подготовката им за включване в инженерни специалности във висши училища. Трябва да засилим изучаването на математика, компютърно моделиране, работа с алгоритми. Трябва да сме настроени постоянно да правим промени и да се развиваме, каза министър Вълчев. Акцент бе и интегрирането на учебни предмети като възможност за развитие на умения в областта на технологиите, науките и изкуствата. Министърът говори и за необходимостта децата да тръгват на детска градина от по-ранна възраст, коментира и работата по механизма за обхват на учениците в образователната система.

В Средно училище „Св. Кл. Охридски” в Симеоновград министър Вълчев разговаря с учителите за работата с родителите и подчерта, че е важно сътрудничеството с другите институции. В Средно училище „Д-р П. Берон“ в Свиленград министър Вълчев се запозна с работата по проекти, свързани с допълнителни обучения, развиване на талантите на учениците и квалификацията на учителите. Той посочи, че все по-често на днешните ученици ще им се налага да сменят професии и затова освен знания, трябва да умеят да обработват и анализират информация и да се учат постоянно. В ОУ „П. Славейков“ в Димитровград министърът разказаха се за добри практики и иновативни подходи, които се прилагат. Учителите представиха как провеждат проектно-базирано екологично обучение. Преподаватели показаха и как се организират интердисциплинарни уроци по география и български език чрез „Виртуална пясъчна кутия“, заредена с кинетичен пясък. В училището има и занимания по роботика. Министърът посети и Професионалната гимназия "Проф. д-р Асен Златаров", където се извършва основен ремонт с близо 900 000 лева от МОН. В Димитровград той разговаря и с представителите на 7-те планетариума в страната, които се бяха събрали в астрономическата обсерватория „Джордано Бруно“. Там бяха коментирани идеи за провеждането на повече учебни часове и занимания по интереси в обсерваториите на ученици от цялата страна по модела на уроците в музеи, театри, библиотеки и БАН.

Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Национална платформа „Наука-бизнес“