ЗАМ.-МИНИСТЪР ВАНЯ КАСТРЕВА: АКО НИЕ ПОДХОЖДАМЕ С НЕДОВЕРИЕ КЪМ УЧИЛИЩЕТО, НЯМА КАК ДЕЦАТА НИ ДА ИМАТ ДРУГО ОТНОШЕНИЕ

Начало » Последни публикации

14.09.2014

„Ако ние продължаваме да подхождаме с недоверие и с негативизъм към училището като институция и към всички, които работят за тази система, няма как децата ни да имат друго отношение“. Това каза заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева в предаването „Тази неделя“ по bTV на 14 септември 2014 г. „Ако продължаваме да даваме негативните оценки, а не да стимулираме децата ни, защото за мен е важно на едно дете да се покаже къде е неговата силна страна и да бъде добре оценено за всяка добра стъпка, която то направи, това зависи от учителя. Това зависи и от родителя обаче“, допълни тя.

По повод четенето и грамотността Ваня Кастрева заяви, че „досега никога не е говорено за стратегия за насърчаване на четенето и съответно ограмотяването, а това е един важен проблем. А когато говорим за стратегия се има предвид, че говорим за дългосрочни планове, в които са ангажирани не само институцията училище и Министерство на образованието и науката, а това са процеси, които касаят цялото общество, и ако ние наистина не мислим дългосрочно и не надграждаме всичко това, което сме постигнали, не можем да мислим за положителни резултати“.

„За всички е важно, и за родителя е важно, да знае къде е неговото дете, какви са силните му страни и къде трябва повече да се развие“, допълни заместник-министър Ваня Кастрева.

Национална електронна библиотека на учителите
Национален портал за ориентиране на учениците
Национална информационна кампания „Живот без насилие за всяко дете“
Психолози от системата на предучилищното и училищното образование ще оказват психологическа подкрепа на ученици, учители и родители, които срещат различни трудности, породени от кризата с разпространението на Covid-19.
Портал за наука
EURAXESS България
EQAVET: VIREO 2 PILOT“ по програма Еразъм+
Национална платформа „Наука-бизнес“